Wednesday 31 October 2012

" I LOVE PREMIUM BEAUTIFUL CONTEST"

PENGENALAN MENGENAI DIRI SAYA

Nama saya Alia Aisya Binti Saidi,berasal daripada Kuala Terengganu. Saya merupakan seorang surirumah sepenuh masa dan mempunyai seorang anak lelaki Muhammad Abid Darwisy yang bakal mencelah usia setahun enam bulan (1 tahun 6 bulan).Di kesempatan ini juga saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Kak Isma kerana tidak membuat pengecualian kepada agen Premium Beautiful untuk bersama menyertai pertandingan ini. Ketika pertama kali terpandang ayat contest di blog kak isma..tiba-tiba terdetik dalam hati "nak  masuk la! '' Walaupun belum tengok lagi syarat penyertaan. Ini semua bukanlah gara-gara hadiah yang ditawarkan amat bernilai tetapi lebih kepada berkongsi pengalaman  memakai korset dan betapa perjalanan ke arah pengenalan dengan "team fabulousity" yang seakan di rancang.Secara logiknya "contest'' ini juga boleh dikira sebagai penghargaan buat si pemakai korset Premiuum Beautiful yang mempunyai pengalaman berharga ketika memakai.
 

SAAT BERTEMUNYA   " KORSET PREMIUM BEAUTIFUL"

    Pada tanggal 30/12/2011 masih segar di ingatan saya di awal pertemuan saya dengan "team fabulousity", kak Noor Hazawani,Auntie Zawiyah, Dangmerduwang serta Jiha Srikandi. Perancangan awal kami suami isteri hanya ingin menyinggah butik Ungu Collection membeli sehelai dua blouse.Sebenarnya kami agak terkejut butik kepunyaan kak Zaidah itu buka pada hari Jumaat kerana kebanyakan kedai ditutup pada hari itu. Pada ketika itu saya fikir rezeki saya untuk membeli kerana tempat letak kereta pun depan mata sahaja. Tidak pernah terlintas di hati yang saya akan bertemu dengan team yg hebat. Sedang saya memilih pakaian yang berkenan sambil bertanya pendapat suami, datang seorang gadis muda memperkenalkan diri dengan nama Jiha sambil bertanya sama ada saya pernah dengar PREMIUM BEAUTIFUL CORSET. Perkataan Premium Beautiful macam pernah saya dengar lalu saya meminta Jiha menerangkan lebih lanjut kerana saya hanya pernah dengar tapi masih samar-samar.Bagi saya,mereka ini perlu di beri peluang untuk menerangkan apa produk yang ingin di promosikan. Seterusnya Jiha menerangkan kebaikan korset,kelebihan, dan kepentingan memakai korset kepada kaum wanita dalam menjaga kesihatan serta mengelak dari berlaku penyakit yang tak diingini. Apabila selesai penerangan,datang seorang demi seorang memperkenalkan diri, Auntie Zai,Kak wani dan Dang.Setiap seorang memeberi penerangan yang berbeza,huraian penyakit yang berbeza, boleh dikatkan pelagai penyakit dapat dikesan sekiranya pemakaian korset yang betul dan berterusan selama 8 jam. Kebetulan pada masa itu saya memang tertekan dengan penyakit sarar dan saraf tunjang yang dah membengkok. Minat dan keinginan mula bercambah malangnya saya tidak dapat membuat keputusann drastik kerana sudah menjadi tradisi kami suami isteri segala hal harus di bincang bersama dengan tenang di rumah. Alhamdulillah mereka memberi ruang untuk saya dan suami pulang berbincang dan berfikir terlebih dahulu. Sebelum pulang,saya disarankan oleh Auntie Zai untuk mengisi borang ahli terlebih dahulu untuk memudahkan saya membeli dengan harga ahli apabila sampai masanya nanti. Tanpa berfikir panjang saya mengeluarkan wang RM50 mengisi borang ahli. Tak dapat saya nafikan saya pulang sambil tersenyum membayangkan saya memakai korset Premium Beautiful.hmmmm...


PERBINCANGAN DI RUMAH "PENUH BEREMOSI" (DARI MANA DAPAT KORSET)


Suami saya seorang yang workholic dan saya harus pandai mencari waktu yang sesuai untuk mengajak berbincang soal korset yang mencecah 2k itu. Ini kerana sekiranya masa tidak kena dia tidak akan fokus apa yang sedang kita bincangkan walaupun ketika itu dia seakan mendengar. Saya tidak pernh menyalahan suami kerana kadang kala hari cuti pun die bekerja sekiranya kerja masih berbaki. katanya kerja tidak harus bersandarkan gaji semata-mata,tanggungjawab yang diberi harus dipandang berat juga. Seminggu sudah berlalu, suami saya kelihatan tenang sambil minum milo ais yang di buat sendiri ( kata die "abg buat lebih kaw!") konon. Saya ke dapur, buat air milo kosong ais, terus duduk di sebelah. Suami seakan faham apa yang ingin saya bualkan. dia hanya senyum sinis sambil mengangkat kening, seakan menunggu apa yang bakal saya bualkan. Saya pun dengan pasrah.."yelah..yelah..nak cakap pasal korset la" suami hanya menjawan "agak dah". Apabila saya menyuarakan keinginan untuk membeli korset,suami hanya diam seketika. Saya hanya menunggu dengan sabar dan bimbang. Tiba- tiba suami bertanya "nak pakai untuk saraf ke,nak berbisnes?". Dalam hati saya "alamak soalan serampang dua mata la pulak" dengan pantas saya jawab "nak pakai untuk kesihatan la, tapi kalo betul- betul berkesan, saya nak join bisnes,boleh bang?" tanya saya. "Dengan nada rendah tapi tegas suami menjawab "abang setuju kalo awak nak beli untuk masalah saraf awak tu,pasal bisnes tu kita tengok lepas pakai dan kalau tak mengganggu kesihatan, sebab abang x mahu dengar sakit situ,sakit sini,tangan awak tu bukan boleh buat kerja berat sangat,okey? saya terus jawab okey,asal dapat beli dan pakai korset saya mengiyakan je apa yang dipinta suami. Kalau sebelum kawen saya selalu pakssa diri buat kerja berat dan bila sakit mula datang ,berkurung  dalam bilik mengerang kesakitan. Sekarang saya kena fikir panjang untuk suami anak dan family. bila sakit tak dapat nak pegang anak,nak menyusu pun jadi payah.


PROSES MENDAPATKAN KORSET ( BILA START PAKAI)

Suatu hari Dang datang rumah dengan Jiha untuk "present"pasal produk iaitu korset Premium Beautiful kelebihan serta kepentingan memakai.  Saya tahu walau suami hanya duduk di tingkat atas saya pasti sedikit sebanyak dia mendengar penerangan yang di buat oleh Dang. Selesai soal produk, Dang beralih soal bisnes. Siapa tidak berminat dengan bisnes yang boleh mengubah kehidupan kita, cuma pada masa itu saya harus memikirkan pelbagai segi. Sebagai suri rumah sepenuh masa, saya tidak mempunyai latar belakang bekerja dan itu menyukarkan saya membuat pinjaman untuk memulakan bisnes korset. Saya tidak pernah kesal dengan takdir saya kerana saya pasrah dengan ketentuan Ilahi. Setelah habis praktikal saya didapati mengalami pendarahan di otak sebelah kiri, dan secara tidak sedar tlah mempengaruhi pergerakan tangan kanan saya, dimana doktor pakar telah mengesahkan pendarahan yang saya alami telah menyebabkan ÿoung stroke"atau strok ringan pada tangan kanan saya. Oleh kerana itu saya disarankan untuk menangguhkan pelajaran untuk 2 kertas terakhir ijazah di UNITAR. Perasaan saya ketika itu teramat sedih tetapi akhirnya saya redha dan pasrah. Setelah 2 tahun berulang ke bahgian neuro dan 10 botol darah telah diambil.darah saya pula mengalami masalah dimana sample darah ada masalah ( kata kakak ab tu..darah saya macam matrix x?) entah la.alien blood gurau kakak tu. Masa saya hanya terisi berulang alik untuk ke hospital sehingga terlepas masa untuk interview.sehingga la saya berkahwin dan mendapat seorang cahaya mata yang sangat memahami apabila ibunya sakit.(setiap kali ibunya sakit dan tak dapat bergerak,diciumnya pipi sambil panggil "ibu.." sungguh sayu) Walaupun begitu saya masih memasang niat untuk berbisnes secra kecil-kecilan dahulu.

Setelah saya menyuarakan hasrat untuk memberi korset secara ansuran, Dang berusaha mencari rakan yang dapat menolong saya membeli secara ansuran iaitu melalui Munirah Mohd Ali.Pada waktu itu saya sangat bersyukur sangat-sangat kerana Allah mempermudahkan saya untuk mendapatkan korset Premium Beautiful itu. Apabila mengimbas kembali cara saya ingin mendapatkan korset, buat saya menangis lagi kerana saya amat berterima kasih pada Muni kerana Allah mempertemukan saya dengan Muni untuk memberi kemudahan saya untuk mendapatkan korset yang mana saya rasa tak akan dapat membeli secara ansuran tanpa pertolongan Muni.Saya ingin pakai untuk sihat demi diri, anak, suami dan keluarga tetapi dalam satu masa yang sama saya tak ingin membebankan suami untuk membeli secara tunai hanya kerana diri saya dan bagi saya itu mementingkan diri sendiri kerana saya tahu suami saya bekrja kuat hingga lewat malam untuk kami dan untuk menyelesaikan  masalah hutang yang harus diberi keutamaan terlebih dahulu. Ye, sehingga sekarang saya boleh katakan saya masih rasa segan dengan suami berkaitan duit. Dia tidak pernah melupakan tanggungjawab sebagai suami,seorang ayah malah seorang anak kepada keluarga dan juga keluarga mertua. Oleh sebab demikian saya sentiasa rasa hormat serta segan dengan suami saya. Tambahan lagi ketika ayah suami memimjam kereta dan terpaksa mengharungi banjir,enjin nya telah rosak teruk. Tanpa sepatah ayat suami saya telah menukar enjin baru dan terpaksa berhabis ribuan ringgit. Walaupun ketika itu kami terpaksa berjimat untuk hidup.Disebabkan hal itu saya sentiasa prihatin soal duit dan bila timbul soal korset , saya harus berbincang soal keampuan suami terlebih dahulu. Ternyata suami memandang niat saya untuk sihat lebih penting dan suami bersetuju untuk membeli secara ansuran.Alhamdulillah..bersyukur sangat, sempat lagi suami berpesan segala-gala yang dibuat hanya untuk melihat saya sihat dan pastinya dia mahu melihat perubahan positif selepas membeli korset Premium Beautiful. Saya sememangnya yakin korset Premium Beautiful ini dapat membantu mengurangkan kesakitan yg lama saya alami. Bukan kerana harganya yang mhal..bukan kerana penjlasan semata-mata, tetapi sebelum itu saya telah meneliti sebaik mungkin blog agent Premium Beautiful yang mngalami penyait seakan sama dengan saya.  Thanks Dangmerduwangi kerana berusaha mncari installment untuk saya dan thanks to Muni also sebab kerana anda bagi installment saya dapat merasai perubahan pada diri saya setelah memakai korset. Besar pahala kamu di situ, insyaAllah.

Selepas itu, pada tanggal 09/01/2012 korset saya sampai ke rumah walau banyak halangan untuk arang itu sampai ke rumah. Perasaan saya ketika itu sebak,terharu dengan kizinan suami untuk mengizinkan saya membeli korset ini dan gembira kerana dipertemukan dengan korset yg memang direka khas untuk kesihatan ini. Dari situ bermula la SATU KEHIDUPAN BARU DENGAN PEMAKAIAN KORSET PREMIUM BEAUTIFUL :))




MACAM MANA PB  BOLEH UBAH SAYA?

Bercakap soal perubahan korset PrEmium Beautiful telah banyak memberi perubahan sejak hari pertama memakai korset.

HARI PERTAMA

Rasa kemas dan kurang selesa bukan bermaksud tak selesa dari segi pemakaian cuma dari segi melekat kat badan je.rase macam di balut sesuatu

HARI KEDUA

Hari ke 2 saya pakai korset pb..saraf saya yg mmg problem sejak dulu..rase lenguh sket..mybe penangan korset ni kot...tindak balas far infra red (FIR) mungkin. Rasa terkejut bile nak kancing korset rase longgar sket dari sebelumnya.Macam x percaya pun ade..takkan la dalam masa 2 hari blh ade perubahan begitu ketara.yang paling ketara saraf2 yang sakit still rase lenguh..badan2 da naik merah-merah..Bak kate kak wani...merah tu tanda toksin dari badan kite..haaa..byk nye...lagi laa semangat nak pakai nak tgk tanda merah tu lagi..rase gatal2 jangan cakap laa..tapi untuk sihat ku tahan jua...

HARI KETIGA

Alhamdulillah..keselesaan memakai pb bertambah..semakin selesa..semakin semangat..semakin rase kemas ketika memakai...credit to Dang Merdu Wangi ..Jiha Srikandi...kakwani..auntie Zai.. sakit saraf da kurang..sakit kepala plak menyerang..pening...harapan tindak balas tu dapat mengurangkan sakit migrain saya yg kuat.kite hy berusaha dan ikhtiar....rase kurang selesa pd awalnya ..da hilang..rase sgt selesa.....
 
HARI KEEMPAT

Masih rase pening..migrain dan saraf serang sesekali..

HARI KELIMA

Rasa plik sangat bila makan cepat sangat kenyangnya..badan rasa kemas..postur terletak je..susu makin banyak, alhamdulillah..

HARI KEENAM

Rasa gatal pada badan da kurang..rasa nak minum banyak air masak sebab rase berpeluh dan boleh rasa air dalam badan da kurang.sakit saraf pun dah kurang, alhamdulillah..


HARI KETUJUH

Saya dah semakin selesa dengan pemakaian korset. Rase yakin je pakai korset ni.rasa gatal tinggal kesan hitam.tapi saya panik sekejap je sebab gatal bersebab..so jadi hitam pun bersebab..bru saya tahu..hitam tu punca kandungan gula dalam badan tinggi..so saya kena jaga taha gula...jangan salah kan korset kerana korset ibarat scanner..apa yang terjadi pasti ade sebab dan punca..setiap kesan pasti ada jawapan..

HARI KELAPAN

Susu bertambah dalam masa yang singkat..far infra red betul-betul menarik susu menjadi semakin banyak..saya hepii sangat..Darwisy pun hepi isap susu dengan senyum je..Alhamdulillah..

HARI KESEMBILAN

Postur badan makin ok dan sakit belakang ketara kurangnya..kalau x pkai rasa lain sangat..lagi-lagi kalau nak makan lagi kena pakai..bakar lemak lagi cepat.

P/s : saya hanya sempat catit testimonial hanya sampai hari yang kesembilan kerana selepas itu saya memang sibuk dengan kesihatan anak yang tak menentu..

Apa yang boleh saya katakan sekarang saya lebih sihat..lebih terjaga..lebih bertenaga...back pain dah kurang dangat tapi kalau tak pakai akan rasa kelainan yang ketara.Suami sangat berpuas hati dengan perubahan saya dan ada satu hari dia pernah berkata "tak boleh ke pakai 2 hari terus?" saya tanya  "kenapa?" "awak nampak sihat je bila pakai korset,merah je muka..pucat dah tak ada " saya pun jawab "sebab korset ni baiki peredaran darah kita" puas hati saya bila tengok suami tersenyum sambil memahami perasaan saya yang tiba-tiba jadi sebak.

KORSET PREMIUM BEAUTIFUL BANYAK MERUBAH KEHIDUPAN SAYA DARI TAK LARAT NAK ANGKAT BENDA BERAT..SEKARANG DAH BOLEH ANGKAT..DARI SELALU MIGRAIN MACAM NAK PECAH..SEKARANG DA KURANG BANYAK BILA PAKAI WAIST NIPPER..PEMBUANGAN ANGIN MELALUI SENDAWA JUGA BANYAK MEMBANTU. KORSET INI MERUBAH KEHIDUPAN SAYA KEPADA KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT..TOKSIN BERLEBIHAN KINI SUDAH TIADA..


3 ALASAN UTAMA SAYA SUKA DAN SAYANG KORSET PREMIUM BEAUTIFUL

a) sangat berbeza dengan produk korset kerana korset pb merupakan korset regangan 360. anda boleh bergerak..melentok..dan baring tanpa sakit di bahagian pinggang..tetulang dari kuku kaki ktam amat flexibel..nak solat pun x menyakitkan langsung..

b) dapat kemaskan badan dan menyembunyikan lemak tertentu sebelum far infra fred memecahkan lemak sedikit demi sedikit.Dengan pemakaian yang betul..lemak dapat ditak ke bahagian yang sepatutnya bg meleraikan lemak terkumpul. Dalam pada dapat badan yang sihat.kita dapat bentuk badan yang menarik! bonus la kiranya

c) dapat membentuk postur badan yang betul disamping merawat kesakitan di belakang badan. Selain dari dapat merawat pelbgai penyakit, korset ini sangat istimewa kerana dapat meberi bentuk badan yang diidamkan. Bagi sang suami, waist nipper dapat digunakan untuk  slip disc atau back pain ataupun untuk mengatasi masalah perut buncit.

WALAPUN MAHAL..KORSET PB AKAN DI BAIK PULIH SECARA PERCUMA SEKIRANYA BERLAKU KEROSAKAN PADA KORSET YANG DIPAKAI. SAYA KIRA ITU SEBAGAI  BONUS KEPADA SI PEMBELI YANG TIDAK DAPAT PADA KORSET LAIN.

 
                                                              Sebelum pakai korset berat 58kg
                                               (ms mengandung 75kg, lps bersalin jadi 68 kg..lama jgk maintain..turun sket 60 sbb bf..THEN 58 time jumpa kak wani tp lps tu naik badan balik cam gamba lama tu  68kg :(( sangat sedih ) 

 
 
 

                                     selepas pakai korset 48 kg dan maintain 48kg sampai skrg

 p/s : mesti anda tertanya-tanya kenapa saya letak gamba kad pengenalan kan? sebabnya adalah..ni kad pengenalan baru saya dan berwajah baru..lebih segar..fresh..

berbanding kad pengenalan dulu :(


                                                    time ni berat 68 kg  :(

BAYANAN LPS MENGANDUNG TEMBAM MCM NI BALIK..TAPI LPS PAKAI PB TERUS KURUS MCM KAD PENGENALAN DI ATAS.YANG PALING PENTING..PAKAI KONSISTEN LAGI2 WAKTU MAKAN..MAINTAIN 48KG SAMPAI SKRG.TRUST ME!




 
tgk tgn tuuu...

 
PAKAI MCM NI NPK BERISI SKET..WALHAL BERAT MASIH 48KG

 
so apa tunggu lagi??tukarlah cara hidup yangg lebih sihat jommmmm!!!!

INGINKAN KHIDMAT NASIHAT PERCUMA? TAK TAHU NAK KONTROL MAKAN TAPI NAK KURUS?NAK SIHAT? 

HUBUNGI SAYA : ALIA AISYA SAIDI
DI NO                    : 019 - 915 6499 / 017- 972 8498
EMAIL SAYA      : ORENGURLCORNER@GMAIL.COM
VIEW BLOG SAYA  : OREGURLCORNER.BLOGSPOT.COM




No comments:

Post a Comment