Monday 10 November 2014

Apa makna kejayaan bagi anda?


Assalamualaikum...
Apa makna kejayaan pada anda?

 Bagi alia kejayaan yang paling best bila kita dapat bantu orang lain dengan produk yang kita jual..Perasaan bila si pembeli berterima kasih sebab p erkenalkan produk memang tak boleh kita beli kat mana- mana.Agak klise kan? hehe..tapi itulah realiti apa yang alia rasa sekarang..Ada pelanggan tetap yang setiap 2 bulan akakn repeat order beli Mineral coffee untuk ayah dia..kadang2 terfikir..bagusnya anak nie..bukan semua orang boleh buat macam dia buat..kalau ada pun tak ramai..alia tak kata kat sapa- sapa tapi itulah hakikatnya..si dia nie memberi inspirasi pada alia.

Teringat kata-kata prof. muhaya, buat lah bisnes yang dapat bantu orang lain...buat bisnes jangan nak cari untung..jangan fikir untung je..buat bisnes untuk bantu orang lain..kata-kata tu buat alia berfikir sejenak..Alia bukanlah banyak duit macam orang lain..sekali kuar modal..hmmmm...kann... alhamdulillah bidnes kek red velvet semakin baik dan dapat diterima ramai..syukur sangat...sebab hasil daripada buat kek la alia dapat beli stok lebih sket..dan kadang bonus bisnes alia buat modal beli. kos buat kek pulak..syukur setakat ni tak membebankan sangat..apa yang lagi buat alia rasa bersyukur, alia banyak dapat " cash buyer" mineral coffee yang banyak membantu masalah kencing manis, kolestrol tinggi, migrain, angin kebas2, lenguh2. Alhamdulillah..memberi kesan yang positif pada si peminum. Alangkah bahagia bila dapat text dari customer.." terima kasih banyak2 ayah saya dah kurang kebas2". " " terima kasih banyak2 kencing manis mak saya dah makin turun bacaan dia"  kalau anda berada di tempat saya, saya pasti anda pun akan dapat apa yang saya rasa sekarang...perasaan dapat bantu orang lain lebih hebat dari kita dapat selesaikan masalah kita sendiri...hmmm

ok lah setakat ini dulu coretan saya , maklum la dah masuk pagi ni jadi emosi la pulak ye hehe...jumpa lagi di lain coretan, Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment